Tags Overzicht


Gevonden voor Veilig

Imbema Denso op Enexis Gasdagen

Netbeheerder Enexis organiseert op 21 januari en 4 februari haar Gasdagen. Op deze speciale dagen voor Enexis personeel, brengt de netbeheerder zijn technici in contact met zijn toeleveranciers. Ook onze specialisten zijn aanwezig op de Gasdagen. Daar praten zij met ontwerpers, werkvoorbereiders en uitvoerders van Enexis over veilig werken aan het gasnetwerk volgens de VIAG richtlijnen. Zo hebben onze specialisten in samenwerking met Enexis een technische oplossing ontwikkeld, de TBA 2015 – Tijdelijke Boorgat Afdichting. Die maakt het mogelijk om gasaansluitstukken aan hoofdleidingen te vervangen zonder vrije uitstroom van gas. Meer weten over de TBA 2015? Lees dan dit speciale artikel met meer informatie.

Het sjouwen met zware bekistingsdelen is met de Smartshore verleden tijd

Stichting Arbouw helpt de gezondheid, veiligheid en duurzame inzetbaarheid in de bouwnijverheid te bevorderen en het ziekteverzuim te verminderen. Dat doen ze o.a. door de branche te helpen met de keuze voor arbovriendelijk hulpmiddelen. Één zo’n hulpmiddel is de Smartshore. De Smartshore van Pronal is een opblaasbare sleufbekisting. In tegenstelling tot klassieke sleufbekistingen is de Smartshore licht van gewicht, makkelijk en snel te (ver)plaatsen en bovendien veilig. Het sjouwen met zware bekistingsdelen is met de Smartshore verleden tijd. Goed bezig nú voor later! Arbouw maakte een kort demonstratiefilmpje over de Smartshore. Te zien is hoe makkelijk het systeem te plaatsen is. Meer informatie? Kijk in onze productcatalogus. U kunt ons ook bellen, tel: 023-5172424, of een vraag stellen via het online contactformulier.

Waarom je nooit zomaar verschillende metalen in één constructie mag gebruiken

Onder corrosie verstaan we over het algemeen de aantasting van materialen door hun omgeving. De meest bekende vorm van corrosie is roest wat ontstaat door zuurstof en waterdamp in de lucht. IJzer gaat een verbinding aan met zuurstof en verandert in het gehate roodbruine goedje. Corrosie kan ook ontstaan als twee verschillende metalen met elkaar in contact komen dan noemen we het galvanische corrosie. Onze specialisten leggen uit hoe dat ontstaat. Onder invloed van een elektrolyt, meestal water, loopt er tussen twee verschillende metalen een hele kleine stroom. Die stroom zorgt ervoor dat het minst edele metaal als het ware oplost in het elektrolyt en dus corrodeert. Het meest edele metaal zal juist minder snel corroderen dan normaal. Goed voorbeeld is een kwajongensstreek van vroeger; spijkers in een zinken dakgoot gooien. Doordat zink een minder edel metaal is dan de ijzeren spijkers, corrodeert het zink waar de spijkers liggen snel weg, met gaten in de dakgoot tot gevolg. Maar zink kan op zijn beurt ook beschermend werken voor een ander metaal. Zo wordt aan de romp van stalen boten in zoet water, zinken blokken (anodes) vastgemaakt. Het zink "offert zich op" waardoor de romp minder snel gaat roesten. Bij zeeschepen wordt hiervoor aluminium gebruikt. Galvanische corrosie bleek in 2010 de grootste grote vijand van een gloednieuw Amerikaans oorlogsschip. De aluminium romp maakte via het zeewater contact met de roestvaststalen propellors. De romp was door corrosie zo ernstig aangetast, dat het schip binnen een jaar na de tewaterlating al weer het dok in moest voor reparaties. Schadepost: enkele miljoenen dollars. Het combineren van twee verschillende metalen in één constructie, kan dus ernstige gevolgen hebben voor de sterkte van die constructie. Soms is het niet te voorkomen dat twee metalen naast elkaar gebruikt worden. Dan moeten maatregelen genomen worden om corrosie te voorkomen, door bijvoorbeeld de verschillende metalen delen te isoleren. Wij hebben al meer dan 65 jaar ervaring op het gebied van corrosiewering. Wij kennen de problemen en bieden duurzame oplossingen om constructies op betrouwbare wijze te beschermen tegen corrosie. Meer informatie? Neem contact op met onze specialisten (tel: 023-5172424), of vul het online contactformulier in.

Lees dit artikel op onze nieuwe website

Brandweer Flevoland kiest Hawle bovengrondse brandkranen

De brandweer moet er 100% zeker van zijn dat een brandkraan, ook wel hydrant genoemd, functioneert wanneer het nodig is. Brandweer Flevoland, het regionale korps van de zes gemeenten uit de regio Flevoland, koos in overleg met Waterbedrijf Vitens voor een betrouwbare oplossing. Op het terrein voor de kazerne in Zeewolde werd een brandkraan type 5095 H4 van onze Oostenrijkse producent Hawle geplaatst. Onze specialisten leggen uit waarom men voor Hawle koos. Doorslaggevend voor Waterbedrijf Vitens en de Brandweer Flevoland was de grote opbrengst van de brandkraan. Daarnaast bestaat een kans dat een bovengrondse brandkraan omver wordt gereden. Een brandkraan moet dan snel weer operationeel zijn. Door de breekboutbeveiliging kan de kraan na een aanrijding snel weer op zijn plek gezet worden. Verder is de brandkraan geschikt voor motorspuitaansluiting en is het bovendeel 360 graden draaibaar. Voor de productie van de brandkraan zijn duurzame hoogwaardige materialen gebruikt. Daarmee wordt een lange levensduur en betrouwbare werking gegarandeerd. Verder heeft de kraan het Duitse DVGW-keurmerk. Na Zeewolde zijn ook de brandweerkazernes in Lelystad en Dronten uitgerust met deze Hawle bovengrondse brandweerkraan. Voor meer informatie over de verschillende uitvoeringen van de Hawle brandkranen kunt u contact opnemen met de heer Martin Piet, tel. 023-5172424 of per e-mail.

Lees dit artikel op onze nieuwe website

Zeker Imbema!

  • Breed assortiment
  • A-kwaliteit
  • Vernieuwend
  • Marktgericht
  • Betrouwbaar
  • Familiebedrijf

Deze website gebruikt cookies voor het bijhouden van anonieme bezoekersstatistieken. Akkoord Meer informatie