Nieuwe dubbelexcentrische vlinderkleppen betrouwbaarder, duurzamer en onderhoudsvriendelijker

De klep raakt de afdichting niet als deze openstaat, waardoor een optimale beweging wordt gewaarborgd


De naam Hawle staat voor kwaliteit. Al ruim 65 jaar garandeert Hawle betrouwbaarheid en duurzaamheid. Dit vindt u ook terug in de nieuwe generatie dubbelexcentrische vlinderkleppen.

DHawle dubbelexentrische vlinderklepe benaming dubbelexcentrische vlinderklep is het gevolg van de positie van de klep ten opzichte van de as. Het middelpunt van de klep bevindt zich voor en boven het middelpunt van de as.

De meeste vlinderkleppen hebben een centrisch ontwerp. De Hawle-vlinderklep heeft een dubbelexcentrisch ontwerp. Wat is hiervan het voordeel?

De klep raakt de afdichting niet als deze openstaat, waardoor een optimale beweging wordt gewaarborgd. Dit resulteert in weinig wrijving en in gereduceerde slijtage en daardoor in minder onderhoud en in een langere levensduur. Ook biedt het dubbelexcentrisch ontwerp een betere bescherming tegen drukstoten.


Het innovatieve ontwerp van de Hawle-dubbelexcentrische vlinderklep onderscheidt zich verder door een aantal zeer belangrijke pluspunten:

• De wormwielaandrijving is bovenmatig robuust uitgevoerd, waardoor een langdurige probleemloze werking wordt gegarandeerd.

• Gelijkmatige krachtoverdracht van de aandrijfassen aan de klep door middel van een spie in plaats van borgbouten. Bij borgbouten is de overdracht niet altijd gelijk door spelingverschil in het schroefdraad en/of door verschillende aandrukkrachten van de borgbouten op de aandrijfassen. Een spie heeft in de spiebaan (½ in de aandrijfas en ½ in de as-behuizing) een zeer strakke “passing”. Er is dus feitelijk geen speling tussen de as-behuizing, de spie en de aandrijfassen. Bovendien wordt de kracht over de volle lengte van de spie gelijkmatig overgedragen van de aandrijfassen aan de klep.

• RVS zitting. Bij veel vlinderkleppen wordt de “zitting” (het aanraakoppervlak voor het afdichtingsrubber) in een uitgedraaide kamer geperst. Dit is een niet ideale, niet 100% dichte en niet 100% vaste verbinding. Er zit altijd een minimale naad tussen het huis en de zitting. Hierin kan vocht dringen. Bij de Hawle-vlinderklep is de zitting in een kamer van het huis gelast en kan een gebogen zitting worden toegepast. Hierdoor is de verbinding 100% dicht en 100% vast. Door deze lasmethode van de zitting is er geen kans op indringen van vocht tussen de zitting en het huis en is de afdichting optimaal.

• ISO bovenflens. Zonder aanpassing kan elke aandrijving (elektrisch, pneumatisch of hydraulisch) op de flens worden gemonteerd.

• Aandrijfassen. De as-behuizing is niet afgedicht door een soort “stop” maar bestaat uit een uit één stuk gegoten geheel, waardoor er geen kans op lekkage is.

Meer informatie over de Hawle-dubbelexcentrische vlinderkleppen? Bekijk de producten.
U kunt ook onze specialisten bellen (tel: 023- 517 24 24) of uw vraag stellen via de online contactpagina.


Projecten

Staat hier uw oplossing?

Onze producten worden door onze klanten gebruikt in hun projecten. Van die projecten hebben we een speciale selectie gemaakt. Wellicht vindt u in zo'n project de oplossing waar u naar op zoek bent.

Naar projecten

Zeker Imbema!

  • Breed assortiment
  • A-kwaliteit
  • Vernieuwend
  • Marktgericht
  • Betrouwbaar
  • Familiebedrijf

Onze specialist

Bert van der Giessen
Imbema Denso
Sr. Sales Engineer

Deze website gebruikt cookies voor het bijhouden van anonieme bezoekersstatistieken. Akkoord Meer informatie